keskiviikko 11. helmikuuta 2015

Pentik, visuaalisuus analyysi

Tuotteiden esillepanot

Pentikissä esillepanot on laitettu esille hyvin ja selkeästi, melko yksinkertaisesti ja yleellisesti.
Astiastot ja lasistot on esillä vitriini hyllyissä, sarjan mukaan. Saman sarjan astiat ovat aina samassa kohdassa, eli on helppo löytöö kokonaisuus astioista.
Kynttilät ja tuikut ovat esillä myös samanlaisessa vitriini hyllykössä.
Joitakin tekstiilejä, herkkuja yms. sisustus tarvikkeita on laitettu esille kaappeihin (kaapit myynnissä.)
Kylpyhuone tarvikkeille (pyyhkeille, saippuoille, voiteet yms.), lampuille ja
varjostimille, kankaille/tekstiileille ja lasten tarvikkeille on erillinen syvennys, missä tuotteet on esillä
hyllyköissä. 
Syvennyksessä on myös sänky, mikä on pedattu kauniisti ja esillepano vaihtuu usein.
Esillepanojen luona esim. kylpyhuonetarvike hyllyssä on valmiita pakkauksia/lahjaidea
paketteja. 
Usein esillepanoissa on käytetty koreja esim. teet korissa, korikin on myynnissä.
Esillepanoista on suunniteltu sellaisia, että niistä saa inspiraatiota ja ideoita kodin
sisustamiseen.






Ykköspöytä

Ykköspöydässä on esillä ajankotaisia, uusia tuotteita.
Nyt Pentikin ykköspöydässä on keväinen teema.
Pöytään on laitettu herkkuja ja kaikkea pientä kivaa yksityiskohtina. Pöytä on selkeä ja hyvin rakennettu. Jokaista tuotetta on muutama, muttei liian korkeita pinoja.







Muut esillepanot myymälässä

Myymälän esillepanot ovat selkeitä ja ne on toteutettu niin, että saa ideoita omaan kotiin, esim. ruokapöytä on katettu, sänky pedattu kauniisti sekä esillepanoksi on tehty ”nojatuoli nurkkaus”.









Näyteikkunat

Pentikin näyteikkunat on laitettu esille tyylikkäästi, hillitysti ja selkeästi.
Nyt teemana on keväinen esillepano sekä tuotteita lapsille, ikkuna on ”jaettu kahtia” kankaalla ja lasten Halipupu -kyltillä.
Keväisessä esillepanossa on kukka kuvioinen kangas, minkä ympärille esillepano
on rakennettu, värimaailma tulee myös kankaasta.
Näyteikkunassa on esillä nyt myös tuotteita lapsille, sen pää tuote on Halipupu -pehmolelu.
Esillepanossa on käytetty Halipupu -sarjaan kuuluvia tuotteita (pehmolelut, viltti, lakanat,
astioita yms.)





Värit ja valaistus

Myymälässä on vaaleat seinät ja lattiat, joissakin seinissä on käytetty lautaa tehosteena.
Tuotteilla ja esillepanoilla luodaan myymälään ilmettä.
Vaaleaan myymälään on helppo rakentaa esillepanoja.
Katossa on spottivalot, niitä on kohdistettu myös esillepanoihin. Valoja voi
käännellä ja muunnella esillepanojen mukaisesti. Myymälässä on sopivan valoisaa.

Myymäläkalusteet

Kalusteet myymälässä on vaaleita, puun värisiä. 
Seinillä on hyllyköitä, joissa lasitasot.
Lattialla olevat tasot on saman värisiä, porrastettuja, helposti liikuteltavia ja eri
korkuisia. Kalusteina on myös erilaisia hyllyjä, pöytiä, sohvia, nojatuoleja ja penkkejä.

Hintaviestintä

Jokaisessa tuotteessa on hinnat hintalapuilla/tarroilla. Ei isoja erillisiä hintakylttejä. Kampanja
tuotteilla kylttejä, missä tuotteen kuva, nimi ja hinta.

Kampanjat ja kampanjamateriaalit

Kampanja tuotteilla on kyltit tuotteen läheisyydessä, missä on tuotteen kuva, hinta ja nimi.
Nyt kampanjassa oli esim. lemmikeille ruokakupit.
Kampanja pöydässä/hyllyssä on kyltti, mikä informoi alennus ja kampanja tuotteista.






  • Hyvää myymälän visuaalisuudessa on se, että esillepanot vaihtuvat usein. Ne on kauniisti laitettu ja niistä saa hyviä ideoita omaan kotiin ja sisustamiseen.
  • Parantaisin visuaalisuudessa hintaviestintää, sitä voisi olla mielestäni enemmän esillä.
  • Pentikin kokonaisilme on tyylikäs ja siisti.













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti