1. Mitä yrityksen ilme sinulle viestii seuraavista asioista: tuotteet, asiakkaat, erottuminen kilpailijoisa
- Arnolds: Arnoldsin tuotteista saa herkullisen vaikutelman. Ne ovat tuoreita ja niiden tuoksu valtaa aina kahvilan. Yritys viesii että asiakkaat saavat nopeasti hyvää ja tuoretta syötävää. Yritys erottuu kilpailijoista hintalaatusuhteella sekä monipuolisella valikoimallaan, sekä ruoat ovat todella herkullisia.
- Ikea: Ikeassa tuotteista on tehty huoneeseen esimerkki esillepanoja ja sisustus ehdotuksia, jotka auttavat asiakkaita suunnittelemaan omaa kodin sisustusta. Ikean tuotteet ovat suhteellisen kestäviä ja ne ovat halpoja. Ikean valikoima on laaja, eli sieltä löytyy jokaiselle jotakin. Yritys viestii että asiakkaat saavat tuotteita halvalla ja helposti. Ikea erottuu kilpailijoistaan hinnalla ja laajalla valikoimalla, sekä ruokailumahdollisuudella.
- Pentik: Yrityksen ilme viestii tuotteistaan, että ne ovat kestäviä ja laadukkaita. Pentikillä on kaunitta sisustustarvikkeita ja esillepanot on laitettu aina hyvin esille. Myyniissä on aina ajankohtaisia tuotteita. Myymälä on aina siisti ja selkeä, siitä saa hyvän mielikuvan. Yritys viestii että asiakkaat saavat yksinkertaisia, mutta kaunista kotiinsa tai lahjaksi. Pentik erottuu kilpailijoistaan selkeydellään, omalla brändillä ja hintalaatusuhteella.
2. Millä keinoilla nämä yriykset ovat luoneet visuaalista yrityskuvaanva?
- Arnolds: Kahvilan kalusteet ja värimaailma on samanlainen joka toimipisteessä.
- Ikea: Värimaailma, asiakaskierto ja huone -esillepanot ovat samalla tyylillä toteutettuja Ikean myymälöissä.
- Pentik: Näyteikkunat on aina kauniisti ja selkeästi laitettu. Lahjapakkaukset ovat kauniita. Myymälä on valoisa ja esillepanot on hyvin esillä.
3. Mitkä yriykset viestivät yrityskuvallaan
- edullisuutta: Ikea, Tiger -tuotteet ovat edullisia ja suhteellisen kestäviä
- huippumuotia: Chanel -se on aina muotia, kallis ja laadukas
- kestävää kehitystä: Globe Hope -tekee kierrätys tuotteita
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti