perjantai 6. marraskuuta 2015

Suunnitelma ulkomainonnalle

1) Mihin tarkoitukseen ulkomainontaa käytät? Mitä haluat saada sillä aikaan? Kuinka tämä osuus toteuttaa aiemmin laatimaasi markkinointisuunnitelmaasi? Mitä haluat mainoksen nähneen ihmisen tarkkaan ottaen tekevän? (Soittaa, menee verkkosivustolle, tulee liikkeeseen vai mitä?)


  • Käytän ulkomainontaa tuotteen menekin edistämiseen. Haluan saada ihmiset kiinnostumaan tuotteestani. Haluan että mainoksen nähnyt ihminen kiinnostuu tuotteesta, että mainos herättää ihmisessä ostohalua. Haluan että ihminen tilaa itselleen kyseisen tuotteen.

2) Mitkä asiat ovat tärkeitä kohderyhmällesi? Tutustu heidän elämäänsä; työhön, vapaa-aikaan, perheeseen, asenteisiin, arvoihin ja tapaan ajatella.  Päätä sitten, miten kerrot tuotteen / palvelun hyödyistä ulkomainonnassasi?


  • Kerron ulkomainonassani tuotteesta ja sen vaikutuksista, haluan että mainonnassa on aina jokin hyvä ja pysäyttävä/mietityttävä lause. Haluan pitää ulkomainonnan yksinkertaisena.

3) Kuinka suunnittelemasi identiteetti näkyy markkinoinnissasi? Mitä identiteetin osa-aluetta haluat erityisesti korostaa? Millainen sävy markkinointiviestinnässäsi on?


  • Mainonnassa haluan korostaa tuotteen hellävaraisuutta ja hoitavuutta.

4) Minkä hintainen tästä kampanjasta tulee, kun julkaiset alla olevat mainokset?
 (Paikkakuntaa ei tarvitse huomioida ollenkaan ja muut tiedot voit määrittää itse) 

Teet kahden viikon kampanijan alla lueteltuihin manoiselementteihin mainokset.
1. Abribus 
2. Liikenneväline mainos 
3. Stationlight
4. Mainospilari
5. ostoskärri


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti