maanantai 14. joulukuuta 2015

Mainoksen kohdentaminen

1) Google ja Facebook mainonnan merkittävimmät erot, hyvät puolet ja huonot puolet? + OMA MIELIPIDE
  • Facebook: voi hyvin kohdentaa käyttäjätietojen perusteella, voi luoda kapeita kohderyhmiä, helppo kohdentaa ihmisille jotka tykkäävät julkaisuista, riippuu siitä mitä tietoja ihminen on itsestään antanut, mainonta näkyy kaikille kun sen sinne julkaisee
  • Google: toimii selkeämmin, yksinkertaisempi tapa mainonnalle, mainonta näkyy vain kohderyhmälle
  • mielestäni Facebook mainonta on nopea ja helppo tapa saavuttaa kohderyhmät
2) Minkälaisia neuvoja annetaan mainosversioiden hyödyntämisessä? + kerro esimerkki, miten sitä  voi hyödyntää omassa projektissasi.
  • on hyvä mainostaa monessa eri sovelluksessa, koska kaikki eivät käytä jokaista some-palvelua
  • suoramainonnan (kirjeet yms.) tekeminen on melko kallista, joten täytyy miettiä hyvin millaisia mainoksia tekee
  • some mainonta on halvempaa, voi kohentaa tarkemmin ja helpommin
  • somen kautta mainonnan tekeminen on helpompaa ja nopeampaa
  • täytyy kohdentaa viestit tietyille ryhmille
  • yleismedian kauttakin voi kohdentaa mainoksen tietylle ryhmälle, esim. yrittäjille
  • yleisviestiä kannattaa välttää, kohdentaminen on tärkeintä ja sitä tulisi käyttää  
  • omassa projektissani hyödyntäisin suoramainontaa ja somea
3) Miehet juttelevat mainosten linkittämisestä. Miten ne tulisi linkittää? Onko sinulla hyviä tai huonoja kokemuksia mainoslinkeistä. Kerro jokin kokemus. Ellei ole hanki sellainen, etsi mainoslinkki ja /tai banneri ja klikkaa.
  • on tärkeää, mihin ihminen päätyy kun painaa linkkiä
  • jos mainos johtaa yrityksen etusivulle, ei yleensä kiinnosta lähteä enää etsimään tuotetta sieltä nettisivuilta/verkkokaupasta
  • mainoksen tulisi johtaa suoraan tuotteeseen, jotta asiakkaan olisi helppo tilata tuote
  • jos potentiaalinen asiakas eksyy verkkokauppaan, tulisi mainoksen klikkauksen päätyä juuri kyseiseen tuotteeseen, mitä on mainostettu
  • mielestäni netissä on liikaa mainoslinkkejä, niitä on jokapuolella 
4) Mitä tässä ohjelmassa kerrotaan sukunäköisyydestä?  Mitä siitä itse ajattelet?
  • oli mainos missä vain tulisi säilyä sukunäköisyys
  • yhdennököisyys mainosten välillä, joku yhteinen juttu mikä yhdistää mainonnan joka puolella missä sitä on
  • kun  näkee mainoksen ja klikkaa sitä, tulee mainoksen klikkauksen jälkeen päätyä sivulle jossa on yhdennäköisyyttä mainonnan kanssa, koska se antaa asiakkaalle kuvan että hän on oikealla sivulla ja se on yksi osa kauppaan ja ostopäätökseen jotamisesta
  • mielestäni mainosten yhtenäisyys on tärkeää, konseptin tulee säilyä yhtenäisenä, siitä saa hyvän kuvan
5) Mitä ogelmia oli mainoksessa, jossa oli sanomana "Palloja kaikkiin lajeihin?"
  • kohderyhmä on todella iso, viesti on yksilöimätön
  • moni voi kuvitella, että heillä ei ole riittävästi asiantuntemusta, koska on vain kerrottu että kaikille löytyy jotain
  • viesti on aivan erilainen, jos sanoo esim. että koripalloilijoille 
  • halutaan myydä vähän kaikelle kaikkea, joten olisi hyvä kodentaa, jotta ihmiset kiinnostuisivat ja tietäisivät mitä on tarjolla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti