torstai 7. tammikuuta 2016

Facebook mainos

1. TEHÄVÄ:
a) Mitkä ovat FB markkinoinnin vahvuudet ja mitkä mielestäsi heikkoudet?
+ asiakkaat ovat jo todennäköisesti Facebookissa, joten heidät on helppo tavoittaa
+ yrityksen tunnettavuus kasvaa ja se saa lisä näkyvyyttä
+ yritys saa lisää kävijöitä Facebook -sivuilleen
+ pienellä hinnalla saa tietoa siitä, mikä asiakkaitasi kiinnostaa ja houkuttelee
-  Facebookissa ja somessa mainontaa on niin paljon, että usein niihin ei edes kiinnitä huomiota
b) Mitä eroa on CPC:llä ja CPM:llä?
CPC: cost per click, eli jokainen klikkaus maksaa.
CPM: cost per mille, eli maksat X euroa vastaan 1000 nähnyttä ihmistä
c) Minkälaisia erilaisia mainoksia FB:ssä voi olla (neljä)? Mitä eroa niillä on?
1. perinteiset Facebook -mainokset; voidaan mainostaa yrityksen FB-sivua, yrityksen WWW-sivua, tapahtumaa tai  sovellusta
2. sponsoroidut tarinat; mainostetaan sitä, että kaverisi tykkäävät jostain sivustosta tai käyttävät jotain applikaatiota tms.
3. mainokset ja sponsoroidut tarinat sivun julkaisusta; yksittäisiä mainoksia voi myös ns. buustata ja saada sitä kautta sivuille lisä tykkäyksiä ja kävijöitä
4. video mainokset; mainonta videon muodossa

2. Esittele kaksi mielestäsi hyvin toimivaa FB: mainosta ja kerro miksi ne ovat hyviä! (esim. Jounin Kauppa, Finnair, Fazer, Varusteleka etsi myös muita esim "omaan alaan" liittyvä..)
Mainos on värikäs ja sen huomaa hyvin.

Mainos on selkeä ja siinä on mukana kilpailu.


3. Tee kampanijaasi tukeva FB:mainos. Esittele mainos blogissasi sekä kerro miten sen kohdennat, jotta tavoitat kohderyhmäsi mahdollisimman hyvin. (Ota  kuva ruudun kaappaus tekemistäsi kohdennus valinnoista).
Kohdennan mainoksen sivujen tykkääjien perusteella, ne jotka tykkäävät Oriflamen sivuista ja kyseisestä tuotteesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti