a) Mitkä ovat FB markkinoinnin vahvuudet ja mitkä mielestäsi heikkoudet?
+ asiakkaat ovat jo todennäköisesti Facebookissa, joten heidät on helppo tavoittaa
+ yrityksen tunnettavuus kasvaa ja se saa lisä näkyvyyttä
+ yritys saa lisää kävijöitä Facebook -sivuilleen
+ pienellä hinnalla saa tietoa siitä, mikä asiakkaitasi kiinnostaa ja houkuttelee
- Facebookissa ja somessa mainontaa on niin paljon, että usein niihin ei edes kiinnitä huomiota
b) Mitä eroa on CPC:llä ja CPM:llä?
CPC: cost per click, eli jokainen klikkaus maksaa.
CPM: cost per mille, eli maksat X euroa vastaan 1000 nähnyttä ihmistä
c) Minkälaisia erilaisia mainoksia FB:ssä voi olla (neljä)? Mitä eroa niillä on?
1. perinteiset Facebook -mainokset; voidaan mainostaa yrityksen FB-sivua, yrityksen WWW-sivua, tapahtumaa tai sovellusta
2. sponsoroidut tarinat; mainostetaan sitä, että kaverisi tykkäävät jostain sivustosta tai käyttävät jotain applikaatiota tms.
3. mainokset ja sponsoroidut tarinat sivun julkaisusta; yksittäisiä mainoksia voi myös ns. buustata ja saada sitä kautta sivuille lisä tykkäyksiä ja kävijöitä
4. video mainokset; mainonta videon muodossa
2. Esittele kaksi mielestäsi hyvin toimivaa FB: mainosta ja kerro miksi ne ovat hyviä! (esim. Jounin Kauppa, Finnair, Fazer, Varusteleka etsi myös muita esim "omaan alaan" liittyvä..)
| Mainos on värikäs ja sen huomaa hyvin. |
| Mainos on selkeä ja siinä on mukana kilpailu. |
3. Tee kampanijaasi tukeva FB:mainos. Esittele mainos blogissasi sekä kerro miten sen kohdennat, jotta tavoitat kohderyhmäsi mahdollisimman hyvin. (Ota kuva ruudun kaappaus tekemistäsi kohdennus valinnoista).
| Kohdennan mainoksen sivujen tykkääjien perusteella, ne jotka tykkäävät Oriflamen sivuista ja kyseisestä tuotteesta. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti