1. Tee ajatuskartta tai esitys, miten ja mistä Instagram mainoksen hinta muodostuu.
- Instagram mainonnan muodostaa kaksi tekijää; työ ja mainosbudjetti
- TYÖ
- Instagramin perustamiseen ja sivujen päivittämiseen kuluu aikaa
- kannattaa valita sitä tekemään henkilö, jolta se luonnistuu ja onnistuu helposti ja joka osaa hommansa
- jos halutaan pärjätä hyvin markkinoilla olevan mainonnan kanssa, on oltava valmiita sijoittamaan siihen rahaa
- kuvien ja videoiden (hyvien julkaisujen) tekeminen ja muokkaaminen maksaa
- kun ostaa insta markkinointia on hyvä ottaa huomioon palvelun sisältö; tili, julkaisut, optimointi/tulosten seuraaminen ja tulosten raportointi
- MAINOSBUDJETTI
- mainosbudjetin hinnoittelu menee samalla periaatteella kuin Facebookin
- kun luodaan mainosta, voi valita budjetin joko mainoksen kokonaisajalle tai päiväkohtaisesti
- tavoitteita ovat sivustojen klikkaukset, videoiden näyttökerrat ja sovellusten asennukset
- tavoitteista riippuen voi valita haluaako maksaa mainoksen näyttökerroista (oletus) vai konversiosta (klikkaus, sovelluksen asennus, videon katsominen)
- on myös mahdollista valita suuri kattavuus (yksittäiset hlöt) tai näyttökerrat
- halutessaan voi asettaa myös rajan, kuinka paljon mainonnasta saa tulla kustannuksia (näin voit maksaa vain halutuista toimista ja kilpailla paremmin muun mainonnan kanssa)
- lopullinen mainoksen hinta muodostuu siis työstä ja mainosbudjetista
2. Tutki instagramin mainoksia, esittele kaksi hyvää mainosta (MIELUITEN samalta alalata kuin oma kampanijasi) blogissasi. Kerro postauksessa, miksi mainos on hyvä ja esittelemisen arvoinen.
mainos on kaunis ja yksinkertainen, tuotteiden sävyt tulevat paremmin esille huulten kuvista |
mainos on yksinkertainen ja selkeä |
3. Laadi ja toteuta markkinonitikampanijasi tavoitteita tukeva Instagram mainos. Pidä huoli, että identiteetti ja henki toteutuu. Jos identiteettin on pirteä tyttömänen, instagram mainoksenkin tulee olla pirteä tyttömänen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti